MERE OM

MENTORORDNING

Mentorordningen er “ÅBEN” for i år!

Tilmeld dig som mentee inden den 10. November senest! for at blive matchet med en mentor i år

Kickstart din karriere med en mentorordning

Byg din viden videre på erfarne mentorers

Dansk HRM Forenings mentorordning samler HR-studerende og HR-praktikere i værdifulde mentorskaber, som sætter skub i både den personlige og professionelle udvikling.

Med en mentorordning kan du som studerende forvente at opnå:

• Læring indenfor HR-praksis fra erfarne HR-folk

Du får mulighed for at lære af din mentors erfaringer, når mentoren deler sin viden, praktiske råd og ideer til de emner og udfordringer,              du er nysgerrig på. Alt sammen med relation til praksis i erhvervslivet

• Nye netværksmuligheder
    Mentorordningen er en fantastisk måde at udvide dit professionelle netværk på. Din mentor kan introducere dig til relevante personer indenfor jeres fælles fagområde og hjælpe dig på vej til at skabe nye samarbejder og muligheder i din karriere.
  • Karriererådgivning og støtte
    Du står formentlig inden længe overfor at skulle træffe en beslutning om, hvor og hvordan du ønsker at starte din karriere. Din mentor kan støtte dig i valget om dit første karriereskridt og rådgive dig i, hvordan du bevæger dig i retningen af dine langsigtede karrieremål. Samt måske endda hjælpe dig med at finde en praktikplads eller sparring heromkring.

Vil du være mentor for en mentee? Så er her nogle af de måder, du kan opnå værdi af mentorordningen på:

• Deling af viden og erfaring
    Som mentor har du mulighed for at dele din viden og erfaring med en mentee, der er i den spæde start af sin karriere. Det er en unik måde at give tilbage til dit felt og hjælpe den næste generation af HR-professionelle godt på vej. Samtidig bringer din mentee den nyeste teori og friske perspektiver på dine udfordringer, som kan være nyttige for dig i din rolle. Udvid dit eget netværk
    Selvom du er mentor, kan du også få noget ud af netværksmulighederne. Din mentee giver dig mulighed for at komme tæt på de studerende, som lige om lidt er på vej ud på jobmarkedet.
  • Personlig og professionel udvikling
    At være mentor bidrager til ens egen udvikling. Mentorordningen giver dig mulighed for at reflektere over dine erfaringer, udvikle dine formidlingsevner og måske lære noget nyt undervejs. Refleksionen kan bidrage til, hvorfor gør vi, som vi gør i organisationen? krydret med det friske indput fra universitetets teoretiske perspektiv

Hør hvad en af vores mentees siger om sine oplevelser med mentorordningen

Hvordan er forløbet i mentorordningen?

Mentorordningen strækker sig over en periode på ca. 6-7 måneder. Opstarten er i november. Nedenfor ser du en optegning af forløbet - hvad de forskellige trin indeholder, og hvornår du kan forvente at skulle sætte tid af til at deltage.

Ønsker du at være en del af mentorordningen?

Så udfyld gerne kontaktformularen til højre. Vi glæder os til at høre fra dig.

Kontaktformular til Mentorordningen

unsplash